GETFIT-CIRCUIT2018-03-31T09:51:27+00:00

GETFIT-CIRCUIT

GetFit-circuit vindt plaats in groepsverband in de fitnesszaal en wordt begeleid door een fitnessinstructeur. Bij een circuittraining wordt een full-body-schema doorlopen, waarbij je meerdere oefeningen voor het hele lichaam achter elkaar uitvoert. De rust die je tussen de oefeningen krijgt, is alleen van het lopen naar de volgende oefening en dit gebeurt alsnog in een flink tempo. Circuittraining heeft dus als doel om de kracht en het uithoudingsvermogen te vergroten. Dit is ideaal voor mensen die willen afvallen, maar ook voor iemand die in spiermassa aan willen komen en zich fit willen voelen.

Een circuittraining bestaat uit negen tot twaalf verschillende oefeningen. Deze kunnen meerdere keren herhaald worden. Per oefening worden meestal tussen de acht en de twintig herhalingen uitgevoerd op een inspanning van 40 tot 60 procent van je maximale kracht. Maximale kracht staat voor met welk gewicht je één herhaling maximaal kunt uitvoeren.

VOORDELEN GETFIT-CIRCUIT

– Bij een circuit wordt vaak het hele lichaam getraind. Dit is ideaal voor mensen die niet zo vaak kunnen sporten, maar toch het hele lichaam willen trainen.
– De spiergroepen worden bij circuittraining individueel belast. Dit heeft als voordeel dat de spier sterker en groter wordt.
– GetFit-Circuit is voor veel mensen een toegankelijke manier van trainen, omdat GetFit-Circuit geen strikt instapniveau heeft.
– Het voordeel van GetFit-Circuit is dat het in groepsverband is, waardoor je nieuwe mensen kan leren kennen en elkaar kan stimuleren om net dat beetje extra te geven.

KENMERKEN GETFIT-CIRCUIT

Intensiteit
Uithoudingsvermogen
Kracht
Calorieën

Graag een proefles meedoen?

VRAAG EEN DAGPAS AAN

SOORTGELIJKE GROEPSLESSEN

BODYPUMP

CROSSTRAINING

BBB-TRAINING

GetFit maakt gebruik van cookies om uw ervaring op onze website te verbeteren. Okay!